BIKE-MANIA.CZ - Test Kymco Xciting 400i ABS

Kymco Xciting 400i ABS. Už když jsem si pro něj přišel, bylo mi jasné, že mně čeká překvapení. Byl jsem připravený na skútr a tam stál „manekýn“ s ostře řezanými rysy mezi jednotlivými partiemi a celkově překvapivě kompaktním dojmem. Xciting 400i ABS je ukázkou toho, že i vyvedený designerský kousek může být velmi dobře prakticky využitelný, a co se týká jízdních vlastností, excelentní mašinka.

Ještě před první jízdou jsem začal objevovat fajnovosti, kterých má „čtyřstovka“ několik. Na první pohled musí každého zaujmout netradičně nastavitelná a zpětná zrcátka , skrytá externí zásuvka na 12V pro připojení telefonu, šikovně výklopné stupačky pro spolujezdce, zajímavě umístěné víko nádrže, dvojí jištění uzamčení sedla a dvě plynové vzpěry, LED osvětlení úložného prostoru pod sedlem, před pravým kolenem umístěná ruční brzda nebo důmyslná spínací skříňka.

Byl to boj. Zaujaly mě víc tyhle vychytávky nebo celkový pohled na kvalitně propracovaný, sportovně vyhlížející a komfortním provedením se vyznačující celek? Citlivě zapracovaná LED směrová světla, diody obstarávající i denní svícení a zadní osvětlení jsou nepřehlédnutelnou záležitostí.

Otočit klíčkem, kontrolky mě pozdraví jasným světlem a můžeme vyrazit. Prvním pozitivně vnímaným dojmem je pro mě pohodlné sedlo s kvalitním polstrováním s dobře padnoucí a vykrojenou bederní opěrkou. Přístrojové desce vévodí otáčkoměr, vidím tu teplotu chladicí kapaliny, množství paliva, trip počítadlo, stav akumulátoru a výrazný ukazatel rychlosti. Nechybí kontrolka mazání, dobíjení, nízkého stavu paliva, kontrolka ABS, zatažené ruční brzdy a připojení mobilního telefonu. Mám pocit, že displej není úplně optimálně čitelný na slunci , ale podstatné informace jsou rozpoznatelné. Navíc při prvním průjezdu tunelu (a pak pokaždé při snížené viditelnosti) se displej nádherně modře podbarví a pocit špatné čitelnosti je v nenávratnu.

Dost toho, co vidí oči. Začínám si tedy současně uvědomovat i skvělý motor o objemu 400 ccm se čtyřventilovou technikou a vstřikováním paliva. S výkonem 26,5 kW/36 koní a maximálním točivým momentem s hodnotou 37,7 Nm bez rozmýšlení reaguje na každé otočení plynu. Nadšení. S přibývající rychlostí se mi začíná zdát, že se do designu skútru dokonale zapadající větrný štítek začal snižovat. „Možná by mohl být vyšší,“ říkám si. Hned takovou myšlenku zaháním. Představa vysokého štítku jako doplňku k jinak kompaktně, moderně až luxusně vyhlížejícímu stroji se sportovními rysy mi “nejde pod vousy“… Zdroj: www.bike-mania.cz

Více se dozvíte po kliknutí na přiložený odkaz.

 

 

getGeoData
Kontakt

MSA Motor Sport Accessoires GmbH
Am Forst 17 b
D-92637 Weiden

Tel.: +49 961 / 38 85 - 0
Fax: +49 961 / 38 85 - 203
info(at)msa-germany.de

  • Social
    • Facebook
    • YouTube