KYMCO informuje: Velká změna v malém objemu

Od 19. ledna vchází v platnost novela silničního zákona, která umožňuje vlastníkům řidičského oprávnění sk. B (osobní automobily) řídit skútry o zdvihovém objemu 125 ccm a maximálním výkonu 11 kW.

Od 19. ledna vchází v platnost novela silničního zákona, která umožňuje vlastníkům řidičského oprávnění sk. B (osobní automobily) řídit skútry o zdvihovém objemu 125 ccm a maximálním výkonu 11 kW.

Tato dlouho očekávaná novela obsahuje zásadní změny především v oblasti řidičských oprávnění, jež se nejvíce dotknou běžného řidiče osobního auta, tedy držitele skupiny B. Každý takový řidič může od 19. ledna 2013 řídit malý motocykl s objemem do 125 ccm. Zásadním omezením typu stroje je použití automatické převodovky, což ve své podstatě nabízí skútr. Má to i svou logiku, neboť řidič osobního auta nemá zkušenosti s řazením na motocyklu a bezpečná jízda je tedy možná pouze s automatem. 

 Druhé, poměrně zásadní omezení se týká platnosti novelizace v rámci EU. Česká republika je zemí, kde byla novela schválena, tudíž sejejí platnost vztahuje k území ČR. Například v sousedním Německu změna zákona neprošla, a proto by byl jakýkoliv pohyb na skútru s objemem 125 ccm v SRN pro našince ilegální! Není tedy možné vyrazit si na skútříku k našim západním sousedům v klidu na výlet či nákupy, to samé platí o řízení stopětadvacítky na dovolené. Vždy je nutné informovat se o stavu legislativy řidičských oprávnění dle vámi navštívené země.

 

Faktem je, že pozitivní změny zákonů v ČR se příliš často nedějí, v tomto případě se dá tedy hovořit o požehnání. Neboť všichni milovníci řídítek z řad řidičů skupiny B mohli až doposud řídit jen malý skútřík či moped s objemem 50 ccm, jehož konstrukční rychlost byla omezena na 45 km/h. Není třeba být expertem na dopravu, aby člověku došlo, že jezdit v dopravím chaosu velkoměsta s touto max. rychlostí způsobuje mnohdy velmi nebezpečné situace.

Tato novela nabízí pragmatické řešení jak v otázce snížení hustoty dopravního provozu, tak v oblasti bezpečnosti. Řízení stopětadvacítky přináší také značnou úsporu PH, jelikož motory 125 ccm vynikají velmi slušným výkonem při minimální spotřebě. V neposlední řadě je třeba zmínit i možnost parkovat skútr zdarma v centru v modré zóně.

Nás může společně těšit, že novela byla v  tomto znění schválena a přináší celou řadu pozitivních změn. Už se moc těšíme na jaro v jedné stopě.

 

getGeoData
Kontakt

MSA Motor Sport Accessoires GmbH
Am Forst 17 b
D-92637 Weiden

Tel.: +49 961 / 38 85 - 0
Fax: +49 961 / 38 85 - 203
info(at)msa-germany.de

  • Social
    • Facebook
    • YouTube